วันที่ 30 พฤศจิกายน พ.ศ. 2567
สำนักวิชาการจัดการ มหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง จัดอบรมพิเศษด้านการพัฒนาเอกสารประกอบการสอนและตำราเพื่อขอตำแหน่งทางวิชาการ โดย ได้รับเกียรติจาก ศาสตราจารย์กิตติคุณ ดร.อัจฉรา จันทร์ฉาย ผู้เชี่ยวชาญด้านการจัดการและการบริหารธุรกิจ มาเป็นวิทยากรใน โครงการอบรมเชิงปฏิบัติการ "การพัฒนาเอกสารประกอบการสอน หนังสือและตำราที่เกี่ยวข้องกับศาสตร์ด้านการจัดการและการบริหารธุรกิจ เพื่อการเสนอขอกำหนดตำแหน่งทางวิชาการ" โครงการนี้ได้รับการตอบรับอย่างดียิ่งจากคณาจารย์ในสำนักวิชาการจัดการ ที่ได้เข้าร่วมกิจกรรมเพื่อเพิ่มพูนความรู้ ความเข้าใจในกระบวนการพัฒนาเอกสารการสอน หนังสือ และตำรา โดยคณาจารย์ยังได้รับโอกาสพิเศษในการเข้ารับคำปรึกษาแบบรายบุคคล เพื่อช่วยสนับสนุนการพัฒนาผลงานทางวิชาการ เอกสารประกอบการสอน หนังสือ และตำราของตนเอง ซึ่งสามารถนำไปใช้ในการยื่นขอตำแหน่งทางวิชาการในอนาคต กิจกรรมในครั้งนี้ถือเป็นก้าวสำคัญที่ช่วยส่งเสริมความก้าวหน้าในงานวิชาการของคณาจารย์สำนักวิชาการจัดการ และยังสะท้อนให้เห็นถึงความมุ่งมั่นของมหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวงในการพัฒนาความเป็นเลิศทางวิชาการอย่างต่อเนื่อง
On November 30, 2024,
The School of Management, Mae Fah Luang University, organized a special training session on developing teaching materials and textbooks for academic position applications. The event featured a distinguished guest speaker, Prof. Emeritus Achara Chandrachai, an expert in management and business administration, who led the workshop titled "Developing Teaching Materials, Books, and Texts Related to Management and Business Administration for Academic Position Applications." The workshop was highly received by faculties members from the School of Management. Participants gained valuable insights into the process of creating teaching materials, books, and textbooks. Moreover, they had the unique opportunity to receive one-on-one consultations to support their academic work development, which can be utilized for future academic position applications. This event marks an important step in advancing the academic growth of the School of Management faculty. It also underscores Mae Fah Luang University's commitment to fostering academic excellence continuously.